Tuesday 3 April 2012

SIXTY TWO



Kata orang kawan biar ramai ? betul .
Tapi nak cari kawan yg bole menyenangi kita , dan kita senang akan dia
Cariklah yg wavelength dan tahap pemikiran yg sama


* aku bukan pilih kawan yg good good je , cuma ..

Takkan kita nak berkawan dgn org yg bahasa makian dia sebagai bahasa harian ? 
Takkan kita nak berkawan dgn orang yg kaki masuk Club sana sini ?
Takkan kita nak berkawan dgn orang yg hidup dia joli sakan tak ingat nak mati ?

* sekali lagi aku tegaskan , aku bukan pilih kawan . cuma nak berkawan lebih dr itu
   bukan ni yg aku cari !

Kehidupan kita mencerminkan peribadi kita
Tolonglah wake up ! Tak fhm kenapa ada sesetengah org
Tuhan dah bg pengajaran pon still dia nak pilih jln hidup yg nth apa2 
Tak cukup lg ke pengajaran tu ? Awak kwn sy , sy nasihat sbb nk kita sama-sama berjaya

* Aku pon buat salah jgk, sekurang-kurangnye aku stop buat kesalahan yg sama
   pikir nak berubah , aku syg lg parents aku . Aku ada hati lg nk buat diorang bangga dgn aku

Stop dgn bahasa makian , Stop buat fitnah yg tak ada kebenaran
Aku nasihat sebagai kawan tapi jangan buat aku sebagai lawan

* Kalau aku yg pernah rebah boleh bangkit lawan kehidupan knp kau nk teruskan
   kehidupan cara yg tak mendatangkan kemajuan ?


HIDUP BUKAN SEKARANG JE , SEPULUH TAHUN AKAN DTG STILL KEHIDUPAN
so fikirlah panjang-panjang , Terimah Kasih .






No comments:

Post a Comment